BINDWEEFSELBULTJES/STEELWRATJES/COUPEROSE

Wat is een fibroom?
Fibromen zijn goedaardige huidgezwelletjes die bijzonder veel voorkomen. Iedereen van 30 jaar en ouder heeft er wel ergens een of meer op de huid. Voorkeursplekken zijn de oksels, de liezen en de hals. Hoewel iedereen fibromen kan ontwikkelen hebben mensen met overgewicht of diabetes wel meer kans op het ontwikkelen van steelwratjes.
Andere benamingen voor fibromen zijn: steelwratjes, skin tag, fibroma pendulans, gesteeld fibroom.

Hoe ziet het eruit?
Gesteelde fibromen lijken een soort huidflapjes die met een smal steeltje aan de huid vast zitten. Ze zijn huidkleurig en kunnen slechts 1-2 mm groot zijn, maar exemplaren tot wel 2-3 cm komen voor! De kleine exemplaren komen soms in grote aantallen voor, met name in de oksels, de liezen, de hals en bij vrouwen ook onder de borsten.

Hoe ontstaat het?
Dit kan door verschillende oorzaken ontstaan, denk aan wrijving, Kettingen, (bh) bandjes ed.
Ook medicatie en leeftijd kunnen een rol spelen.

Hoe wordt het behandeld?
Steelwratjes zijn volstrekt goedaardig, Maar kunnen wel klachten veroorzaken: zo kunnen ze afgekneld raken of geraakt worden bij het scheren van de huid.
De behandeling is eenvoudig. Het steelwratje wordt aangestipt met hoog verkwente wisselstroom waardoor het los komt van de huid. Dit proces voltrekt zich zeer snel en is nagenoeg pijnloos. Door gebruik te maken van gouden naaltjes is de kans op infectie en ontstekingen uitgesloten. Er komt geen bloed vrij aangezien er met wisselstroom gewerkt wordt. Kortom de perfecte combinatie om snel en pijnloos verlost te worden van uw steelwratjes!

Sarah Maria Boekhorst